CEPTA JUST A CLICK AWAY



| 29 de febrer de 2012 |
Cepta acull la primera jornada tècnica sobre trastorns musculoesquelètics |
L'objectiu ha estat donar a conèixer els conceptes bàsics per identificar les situacions de risc ergonòmic i gestionar la situació per aconseguir eliminar-lo o controlar-lo. S'ha escollit aquest tema, ja que són una de les fonts d'absentisme laboral i el nombre de casos s'incrementa any rere any. Aquest tipus de lesions són difícils de detectar, ja que no es poden relacionar amb cap accident en concret, com passa amb els de lesió inmediata.
CEPTA ha acollit la primer jornada tècnica sobre trastorns musculoesquelètics, un acte que s’inclou en la nova Oficina de Prevenció de Riscos Laborals (OPRL).
S'ha escollit aquest tema, ja que són una de les fonts d'absentisme laboral i el nombre de casos s'incrementa any rere any. Aquest tipus de lesions són difícils de detectar, ja que no es poden relacionar amb cap accident en concret, com passa amb els de lesió inmediata.
L'objectiu d'aquesta primera jornada, que ha anat a càrrec d’Ana Elvira Planas Lara, responsable del Laboratori d'Ergonomia i Biomecànica de Mútua Universal, ha estat donar a conèixer a les persones amb capacitat de direcció, organització, disseny o supervisió de treballs, els conceptes bàsics que els permetin identificar les situacions de risc ergonòmic, comprendre de quina manera afecten al cos humà i gestionar la situació per aconseguir eliminar-la o controlar-la. Tot això ho han aconseguit exposant exemples pràctics de millores dutes a terme en llocs de treball reals.
Amb aquest nou servei, la Cepta vol donar armes a les Pimes per analitzar les seves pautes de treball i també nous camins més segurs, organitzats i eficients per gestionar les organitzacions.
El responsable de la nova OPRL, Rafael Segovia, sosté que l'objectiu d'aquest nou servei és facilitar la incorporació de la seguretat integrada a les Pimes i promoure la cultura de la prevenció entre els empresaris, els treballadors i la societat, a través d'eines preventives de fàcil aplicació.
A part de les jornades que es puguin proposar, la OPRL donarà assessorament i atenció personalitzada a totes les Pimes que ho sol·licitin, siguin del sector que siguin, a través de cites personalitzades o altres canals (consultes telefòniques, e-mail, etc). El tracte a través de les noves tecnologies també serà molt important, ja que ja està habilitada una nova pàgina web exclusiva d'aquest servei (http://oficinaprl.cepta.es) en la que hi haurà informació complerta sobre totes les avantatges d'aquest nou servei i també s'atendran tots els dubtes i peticions a través de l'adreça de correu electrònic oficina.prl@cepta.es. Per més informació sobre el nou servei també hi ha el telèfon disponible 977 242 313 (Rafael Segovia / Claustre Duran).