Les infraestructures catalanes necessiten 10.000 M d’actuació urgent fins al 2023

El Corredor Mediterrani, Rodalies de Catalunya, la B-40 Abrera-Terrassa i l’ampliació i finalització de la L-9 del metro, són només algunes de les projectes que acumulen retards o fan perillar la competitivitat

Compartir

  • Foment prioritza, entre les infraestructures més estratègiques, les que haurien d’executar-se abans del 2023: el Corredor Mediterrani,  el transport públic de la Regió Metropolitana de Barcelona i la xarxa viària depenent del Ministeri de Foment com la B-40, i el desdoblament de la N-II i N-340.
  • En total, es valora en 2.000 milions anuals la inversió necessària en les infraestructures més estratègiques per al període 2019-2023. Al mateix temps és necessari assolir  progressivament–seguint paràmetres europeus- el 2,2% de la licitació d’obres del PIB català de manera sostinguda, uns 5.000 milions anuals, per al conjunt de totes les administracions i per totes les infraestructures que al llarg del temps siguin fonamentals per Catalunya. Al 2018 només es va licitar el 0,8% del PIB català
  • El registre CAT-100 de Foment del Treball conclou amb un balanç decebedor l’evolució de les infraestructures a Catalunya per manca d’inversió, baixa execució pressupostària i falta de finançament. Les obres o estan parades o evolucionen molt lentament.
  • El dèficit inversor en infraestructures a Catalunya els darrers deu anys està al voltant de 28.000 milions d’euros.
  • És urgent aprovar un nou model de finançament de les vies d’alta capacitat, davant la imminent reversió de les concessions d’autopistes, com l’AP-7.
  • Foment proposa un pacte de les forces polítiques i del món institucional econòmic de Catalunya per impulsar la inversió.