18
07
2019
- Foment prioritza, entre les infraestructures més estratègiques, les que haurien d’executar-se abans del 2023: el Corredor Mediterrani, el transport públic de la Regió Metropolitana de Barcelona i la xarxa viària depenent del Ministeri de Foment com la B-40, i el desdoblament de la N-II i N-340.
- En total, es valora en 2.000 milions anuals la inversió necessària en les infraestructures més estratègiques per al període 2019-2023. Al mateix temps és necessari assolir progressivament–seguint paràmetres europeus- el 2,2% de la licitació d’obres del PIB català de manera sostinguda, uns 5.000 milions anuals, per al conjunt de totes les administracions i per totes les infraestructures que al llarg del temps siguin fonamentals per Catalunya. Al 2018 només es va licitar el 0,8% del PIB català
- El registre CAT-100 de Foment del Treball conclou amb un balanç decebedor l’evolució de les infraestructures a Catalunya per manca d’inversió, baixa execució pressupostària i falta de finançament. Les obres o estan parades o evolucionen molt lentament.
- El dèficit inversor en infraestructures a Catalunya els darrers deu anys està al voltant de 28.000 milions d’euros.
- És urgent aprovar un nou model de finançament de les vies d’alta capacitat, davant la imminent reversió de les concessions d’autopistes, com l’AP-7.
- Foment proposa un pacte de les forces polítiques i del món institucional econòmic de Catalunya per impulsar la inversió.